Tuesday, June 12, 2012

Update


So, has been weeks since the last update, right? That's why I'm just posting a small update:

There is an update (and alpha version) of Miarmy. This time, what makes me wet my panties is the procedural support when rendering with 3delight - also vray support and mental ray proxies. You can download it from the new webpage here: http://www.basefount.com/home  but of course is not the only new thing (but that what's I do mostly).



This one is from another test using only simple actions and transitions.. really cool and hopefully with newer versions we will see a better response from physx.

Finally and related to the procedural thing, just take a look on the changelog from 3delight for maya : http://www.3delight.com/en/modules/dokuwiki/doku.php?id=3delight_for_maya_changelog (hint: want to load your sdl files and connect maya nodes to them?)

Also, how about some Castlevania?


That's all for now, believe me, I want to finish the posts that are getting old in 'Draft' section, I will do as soon as I can.

peace

4 comments:

Unknown said...

hola saludos tengo una duda y al parecer eres el unico que me la puede responder en español. empese a usar 3delight pero he notado que todos usan lenguaje de shading para obtener resultados mi pregunta es necesario? o puedo usar como mental ray que con un buen seteo puedo llegar a tener resultados optimos

Unknown said...

otra pregunta si no es molestia como se usa el ibl en 3delight las hdri no cargan en 3delight y otra pregunta de yapa como uso el radiosity en 3delight sin necesidad de codigo?

Unknown said...

Hola, usar SL no es necesario. Lo ves constantemente porque es muy util para añadirle cosas que no tienes por default (como nuevos render passes o bakear texturas). Lo mejor es empezar con shaders de maya - no todos los shaders de mental ray tienen soporte, pero puedes tratar de usarlo asi.. el seteo es un poco diferente, pero te acostumbras rapido.

Unknown said...

Y para el ibl necesitas crear un Coordinate System en el menu de 3delight. Luego conviertes el hdri en formato tdl usando el command line (si usas windows) con el comando tdlmake -preview 1 -progress imagen.hdr imagen.tdl y esa la cargas en el coordinate system. Luego, en el render pass de maya hay un tab de Global Illumination.. ahi seleccionas este coordinate system y ya.. creo que voy a hacer un tutorial de esto :)